Argentinië!!

9 mei 2014 - Buenos Aires, Argentinië

¡¡Ola!!

Ik zit ondertussen alweer ruim 2 weken in Buenos Aires en heb echt een heerlijke tijd hier.

Voordat ik naar Buenos Aires kwam, had ik een tussenstop van een paar dagen in Foz de Iguacu, op de grens van Argentinië en Brazilië. Hier bevinden zich gigantische watervallen, die je vanuit beiden landen kunt bezoeken. Vanuit een superschattig hostel heb ik eerst een dag de Braziliaanse kant bezocht en daarna de Argentijnse. Vanuit de Braziliaanse kant loop je recht op de watervallen af via de onderkant. Aan de andere kant moet je eerst de hele rivier over met een pad waarna je juist bovenaan de waterval staat. Als je zo dichtbij vallend water staat, merk je pas hoe sterk het is. Ik heb hier 2 prachtige dagen gehad, waarbij ik ook een leuk boottripje kon doen onder de watervallen door. Het was maar goed dat het een warme dag was! Verder heb ik een leuk vogelpark bezocht waarbij je in de kooien van de meest tropische vogels kan, waardoor je ze kunt aaien, of leuke selfies kunt nemen :)

Hierna was dus Buenos Aires aan de beurt! Ik ben hier begonnen met 2 weken spaanse lessen. Aan de ene kant goed te volgen, aan de andere kant erg verwarrend doordat ik nog zo met het Portugees in m'n hoofd zat. Aan het einde van de cursus heb ik wel een certificaat gekregen en ondertussen kan ik me aardig redden in de stad qua taal.

Het hostel waar ik verblijf is erg bekend onder Nederlanders en Scandinaviërs. Op een gegeven moment zat ik met 4 Nederlanders in een 6-persoonskamer! Wel ontzettend gezellig!  Het hostel regelt ook leuke uitjes, zoals een dagje naar een originele paardenranch op het platteland. Hier heb ik een heerlijk dagje kunnen genieten van paardrijden, geweldig barbequevlees en originele cowboywedstrijden.

Het is hier ook geweldig om uit eten te gaan. In bijna elk restaurant kun je de perfecte steak krijgen! Ik heb nog nooit zoveel steak in zo'n korte tijd gegeten. Wat hier verder natuurlijk erg beroemd is, is de tango! We hebben heerlijk kunnen genieten van een dinershow waarbij we eerst zelf een uurtje tangoles kregen en daarna tijdens het diner naar een prachtige show konden kijken.

En natuurlijk konden we met 4 Nederlanders in 1 kamer koningsdag niet missen! Naja, wij hebben het gewoon op de datum van koninginnedag gevierd, speciaal voor onze Argentijnse(!) koningin Máxima! Een superfeest, waarbij meer dan de helft Nederlands en oranje was en alle buitenlanders ons maar raar aankeken.

Deze week ben ik begonnen met vrijwilligerswerk in de 'soupkitchen'. In een andere wijk in BA bevinden zich een kinderdagverblijf en een gigantische keuken, waar elke dag voor meer dan 200 mensen gekookt wordt. Verschillend per dag help ik op het kinderdagverblijf of in de keuken. Hier komen vooral daklozen eten, of families die echt geen geld hebben voor een goede maaltijd. Het is best heftig om jonge meisjes met hun kinderen of tieners die uit huis zijn gezet omdat ze drugsverslaafd zijn te zien langskomen. Maar ze zijn erg blij met het eten dat ze krijgen en de mensen die daar koken zijn ook erg blij met dat ik kom helpen.

Buenos Aires is een ontzettend mooie stad, waar ik maar al te graag terug wil komen. Ik zit hier nog anderhalve week, daarna vertrek ik naar Bolivia, mijn allerlaatste trip.

Maar eerst nog even van het heerlijke BA genieten!

1. Mama:
    9 mei 2014
    Nou dan toch gelukt na je vorige week verloren blogje!
    leuke foto's! ook nog die van de waterval. erg mooi die met de regenboog die had ik nog niet gezien.
    nou geniet nog even lekker daar van het lekkere eten en alle andere dingen.
    liefs
    mama
  2. Ingrid:
    10 mei 2014
    Hoi Leanne, wat een prachtige avonturen en omgeving. Ook leuk dat je zoveel jongeren ontmoet van over de hele wereld. Dat ga je nooit meer vergeten en wie weet ooit nog eens terug, Eerst nog maar een hele tijd genieten van alles. Liefs van ons.
    Ronald en Ingrid
  3. Carolien:
    Carolien:
    10 mei 2014
    Ha Leanne. Na het genieten dus aan het werk nu. Ongetwijfeld dankbaar werk waar menigeen zeker heel blij mee zal zijn. Koken voor zoveel mensen is niet altijd eenvoudig lijkt mij. Maar daar zul je wel een voldaan gevoel van krijgen. Fijn dat er ook nog de nodige landgenoten aanwezig zijn. Dat maakt het soms wel wat gemakkelijker af en toe denk ik. En heerlijk even lekker gek doen is natuurlijk ook super. Hier beginnen de cafe's al weer aardig oranje te kleuren aan de buitenkant vanwege het bijna startende voetbalspektakel. Daar zul je misschien ook wel wat meekrijgen van het spektakel. Nu veel plezier nog, doe voorzichtig, lekker genieten van alles en succes straks met de volgende trip. Wat gaat het allemaal snel zo'n half jaar.

Liefs Carolien en de rest.
  4. Carolien:
    Carolien:
    10 mei 2014

Liefs Carolien en de rest.
  5. Carolien:
    10 mei 2014
    Ha Leanne. Heb een verhaal neergezet bij de foto waar je achterop het paard zit. Krijg om wat voor reden ondanks dat ik het kopieer naar onder je verhaal het niet goed geplaatst. Ligt ongetwijfeld aan de i-pad.
  6. Oma en Opa:
    15 mei 2014
    Ha die Leanne,
    Wat een geweldige reis en wat maak jij in korte tijd veel mee, super! Deze ervaringen worden nooit meer uit je geheugen gewist en geven een gevoel van "rijkdom" . Wat fijn dat jullie daar de mensen zo goed helpen door voor maaltijden te zorgen. Een beste klus, voor 200 personen.... Geniet er nog maar van en de weken vliegen voorbij. Het duurt niet zo lang meer voordat wij je weer op Nederlandse bodem kunnen terugzien. Nog een fijne tijd en liefs van ons :-)
    Opa Ruud en Oma Franzien